tiistai 21. helmikuuta 2012

Kuulumisia jälleen

Me ollaan vietetty kanien kanssa ihan normaalia arkea näin hiihtoloman yhteydessä, ei mitään kummempia. Lievää mustasukkaisuutta on ollut ilmassa, kun on tuo leikkaamaton poitsu hoidossa, niin kaikkea pitää merkata, ja taidan huomioidakin sitä liikaa meidän tytsyjen mielestä.. Eilen olikin mukava yllätys kotiin tullessa.. olin ollut pois n. 24 tuntia, ja mua kohtasi ihana näky: heinäteline (pyykkikori) oli vedetty nurin, kaikki heinät levitelty lattialle tasapaksuksi kasaksi. Heinien seasta löytyi kakkaa ja muutamat pisutkin. Yksi viherkasvi oli vedetty myös alas, onneksi eivät olleet syöneet sitä ollenkaan, kun en edes tiedä onko tuo myrkyllinen. Oli sitä kyllä laahattu vissiin lattiaa pitkin kun oli häkin luona, mutta ei sentään mitään pahempaa sattunut. Postauksen loppuun lisään vielä todistusaineistoa tapahtuneesta :D

Minä odotan nyt innolla että saisin kamerani postissa, tilasin siis cyberphotosta canon eos 550d:n. Aluksi harkitsin 1100d:tä, mutta päädyin kuitenkin tuohon kalliimpaan versioon, moni sanoi että on parempi vaihtoehto kuin markkinoiden kuulemma halvin ja surkein eos:lainen joten ei siinä kauaa pitänyt miettiä :)

Ai niin ja päivitän tämän blogin nimen nyt vähän ajankohtaisemmaksi, eli nimen perään tulee myös kokki, eli minä. Olen miettinyt jo pitkään että olisi ehkä kiva kirjoitella mun omaakin elämääni tänne blogiin, eikä tarvitsisi kuitenkaan tehdä omaa blogia erikseen mun jutuille. Kokki tulee siis siitä, että opiskelen nyt viimeistä vuotta ravintolakokiksi :)

Eilen olinkin koko päivän siskoni luona (asuu samassa kerrostalossa, kerrosta ylempänä), ja käytiin yhdessä kaupassa, katsottiin telkkaria, tehtiin ruokaa ja leivottiin. Söin Varmasti parasta ruokaa pitkään aikaan. Ihan simppeliä perunaviipalevuokaa, jossa oli seassa tomaatti-jauhelihaseosta (oli ruskistettu pannulla aiemmin), ja pekonisiivuja. Sisko vain latoi kaikkea siististi vuoan pohjalle, päälle vähän vielä perunaviipaleita ja vielä yksi purkki valion kolmen juuston ruokakermaa (tuotesijoittelua!!!). Uunissa 180 astetta ja 40 minuuttia, ja oli niin mahtavan makuista... Niin ja tietenkin päälle myös vähän suolaa ja pippuria. Tuohon meni 10 perunaa, 1 paketti pekonia ja olikohan 400g jauhelihaa, ja pari tomaattia. Nam.

Jälkkäriksi mä väsäsin brownie-juustokakkua, joka on mun uusi suosikki. Sain Maku-lehden tilauksesta kylkiäisiksi sellaisen leivontakirjan, jossa on jonkun brittiläisen hummingbird bakeryn erilaisia ohjeita, sieltä bongasin tuon ohjeen. Kaikki ovat kehuneet sitä todella hyväksi, ja sitä se on munkin mielestä. Siihen tulee siis browniepohja, vaniljajuustokakkua päälle ja vielä vadelmakermaa. http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/433316/Hummingbird-Bakery-raspberry-cheesecake-brownie Tuossa vielä linkki siihen ohjeeseen, mikäli jotain kiinnostaa. Itse käytin tomusokerin sijasta ihan tavallista sokeria kylläkin, aiemmin tein sen vahingossa, ja toisella kerralla, eli eilen, ihan tarkoituksella kun en halunnut kakusta tulevan yhtään makeampaa mitä oli jo viimeksi.
Mokasin myös siinä, että kun sulatin vadelmat siihen kermavaahtoon joka tulee päälle, niin en tajunnut siivilöidä niitä, ja heitin suoraan kerman joukkoon, ja sähkövatkaimella sekaisin. Kermahan alkoi juoksettumaan, mutta minä fiksuna heitin sen pakkaseen ettei juoksetu enempää ja syötiin sitten browniejuustokakkua ja vadelmajäädykettä, oli se hyvää noinkin :D Ei se vaan koulussa tehdessä juoksettunut, mutta ensi kerralla pitää pelata varman päälle ja siivilöidä vadelmat (siis että saa sen nesteen pois), sekä sekoittaa ne varovasti käsin joukkoon, ettei juoksetu.

Tässä  vielä se lupaamani video kanien tuhoista.. :D (Älkää välittäkö mun äänestä :3)


Loppupäivä mulla meneekin vain dataillessa, ja kanien kanssa touhutessa. Kiitos ja kuulemiin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti